Fondator

Nici pana in ziua de astazi nu ne putem explica daca modul prin care domnul Paul Badea a devenit unul dintre cei mai importanti dezvoltatori ai industriei auto din Romania a avut de-a face cu mana destinului, cu conceptul de ironie, sau cu modul in care viata pare a fi alergica la planuri exacte.

In orice caz, desi la inceput a fost fortat in planul terestru – precum majoritatea oamenilor – Paul Badea Senior visa sa urmeze exemplul tatalui sau, adica, sa ajunga cat mai sus cu putinta, poate chiar deasupra norilor.

Trecand repede peste faptul ca inaltimile sunt destul de periculoase pentru oameni, acesta si-a obtinut brevetul de pilot sportiv pentru zborul cu motor pe data de 27 iulie, 1974, dovedind ca nici macar cerul nu este o limita pentru vointa umana. Soarta insa avea alte planuri.

Numele doctorului care a schimbat soarta, nu numai unui proaspat pilot, ci a intregii industrii auto din Romania, impreuna cu data acestui eveniment s-au pierdut in timp, insa un lucru este cert: in urma unui control medical, tensiunea domnului Paul Badea s-a dovedit a fi problematica, asadar, pentru siguranta sa si a celor din jur, acesta a renuntat la pilotarea avioanelor.

In mod evident dezamagit, dar nici pe departe infrant, domnul Paul Badea s-a axat pe restul domeniilor pentru care avea o pasiune din nastere si s-a reprofilat. Astfel, datorita pasiunii pentru mecanica si precizie, acesta s-a reorientat catre lumea automobilelor si, resemnat, si-a
inceput cursurile invatamantului superior in cadrul Facultatii Autovehiculelor Rutiere. Sederea sa in cadrul facultatii nu numai ca i-a deschis noi orizonturi, insa i-a oferit si posibilitatea de a-si urma, intr-un fel, visul sau din copilarie.

In anii ‘80, domnul Paul Badea se reinventeaza ca pilot pentru echipa Politehnicii de Viteza in Coasta. Drept urmare, acesta a luat parte in Campionatul National de Viteza in Coasta din anii ‘80 si, aproape 30 de ani mai tarziu, a contribuit la relansarea karting-ului romanesc. Impreuna cu echipa BADSI Racing , acesta a creat un palmares de 12 titluri de campion si vice-campion in
competitii nationale si internationale.

Cum nu putea ramane la stadiul de student pe vecie, Paul Badea Senior si-a finalizat studiile in cadrul Facultatii de Transporturi, iar pasiunea pentru mecanica si automobile l-a impins catre primul sau job in cadrul fabricii Dacia de la Pitesti, unde a indeplinit rolul de inginer. In timpul sederii sale acolo, o noua dorinta a inceput sa se formeze in mintea si inima domnului Paul
Badea: aceea de a deveni director de intreprindere.

Asa cum am vazut, pentru Paul Badea Senior visele erau mai mult decat ceva la care omul se gandeste in timpul liber; pentru el, visele nu erau nimic altceva decat provocari si oportunitati de dezvoltare personala. Manat de acestea, domnul Paul Badea a trecut la fapte.

Faptul ca provenea dintr-o familie de oameni cunoscatori ai artei diplomatiei nu l-a lasat neafectat pe Paul Badea Senior, ci l-a inzestrat cu abilitati de comunicare si negociere, dar si cu un dar pentru a intelege natura umana. Acestea din urma l-au ajutat sa avanseze in cariera, facandu-l sa se implice in zona vanzarilor Dacia si sa devina sef de garantii in cadrul IATSA.
Abilitatile sale, experienta dobandita in domeniu, dar si deschiderile facute de el insusi sau oferite de familia sa l-au propulsat in ceea ce poate fi numita a doua etapa a activitatii sale profesionale. Astfel, firma Dacia UK , specializata pe retrofitting, l-a recrutat si a colaborat cu acesta in perioada ‘84 – ‘88.

In anul 1988 Paul Badea Senior revine in tara pentru a-si reocupa postul de sef de garantii in cadrul IATSA , mentinandu-l pana in 1991.
Dorinta de a crea putina stabilitate in marea confuzie generala ce a urmat evenimentelor din iarna anului 1989, dar si recunoasterea oportunitatii oferita de aceasta, l-a facut pe domnul Paul Badea sa deschida un mic service auto, in colaborare cu un prieten de al sau: BADSI ( Badea – Sinca) Impex SRL.

Paul Badea Senior isi realizase, intr-un fel, visul: devenise conducatorul propriei sale intreprinderi, insa nu era timpul pentru relaxare. In ciuda noii provocari, acesta nu a renuntat la datoriile aferente postului ocupat in cadrul IATSA decat in 1991.
Un an mai tarziu, atras de posibilitatea unei noi piete de deschidere dar si de un om cu pregatirea si abilitatile domnului Paul Badea, concernul Sumimoto Corporation l-a cooptat pentru a deschide o reprezentanta Nissan pe teritoriul Romaniei. Proaspatul sef de
intreprindere accepta oferta si, pentru scurt timp, a indeplinit functia de director de vanzari, inainte de a deveni director general.

Ulterior acestor evenimente si dornic de o noua provocare, domnul Badea si-a asumat riscul de a prelua in cadrul BADSI importul marcii Nissan in Romania si in Republica Moldova. Drept urmare a indraznelii sale, acesta a adus marca la o cota de piata de 6%, stabilind un nou record pe piata romaneasca.

In 1994, avand o experienta considerabila in domeniul afacerilor in domeniul auto, Paul Badea a facut un pas inainte in dezvoltarea pietei romanesti luand parte la fondarea Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) alaturi de nume mari precum: Calin Popescu-Tariceanu, Herbert Stein, Ernest Virgil Popovici, si multi altii.

In anul 2009, lasand sa iasa la iveala pasiunea pentru educatie si importanta acordata acesteia, Paul Badea Senior fondeaza scoala de meserii la B&S Suzuki. Desi domnul Paul Badea a avut numeroase realizari in domeniile profesionale in care s-a implicat, ar fi nedrept sa vorbim despre o persoana doar pe baza realizarilor sale.

In ceea ce priveste intrebarea Cine a fost cu adevarat Paul Badea Senior? , cele mai bune raspunsuri au venit din partea fiului sau, Paul Badea Junior. Dupa spusele acestuia, domnul Paul Badea era un om calm, cu o adevarata pasiune pentru colectionarea obiectelor precum halbe de bere si brichete zippo, pentru activitati relaxante precum pescuitul, si pentru lantul de magazine Mark & Spencer . De asemenea, experientele personale ale lui Paul Badea Junior, dar si ale veteranilor Badsi, dovedesc faptul ca tatal sau era
inzestrat cu un adevarat spirit al observatiei:

“Eram mici si mai facem tampenii. Erai convins ca trec neobservate, iar chiar cand incepeai sa te convingi ca si-a pierdut din tenacitate, te chema la el si iti enumera detaliat si cronologic toate prostiile pe care le-ai facut.

“Nu m-am luat de tine pentru ca aveam incredere ca iti inveti singur lectia. Vad ca ti-ai propus sa ma dezamagesti.”

“Intrai in pamant de rusine. Preferai sa ia scrumiera de pe masa si sa-ti dea cu ea in cap, decat sa-i vezi dezamagirea pe fata.”

Modul sau de a aborda problemele si interactiunile dintre oameni nu a oferit numai nenumarate situatii in care domnul Paul Badea isi surprindea copiii si angajatii, ci si importante lectii de viata. In ceea ce-l priveste pe Paul Badea Junior, cea mai importanta lectie de la tatal sau a venit cu prilejul unui… mic accident:

“A doua zi după ce am avut un accident cu o masina la care tinea destul de mult, tatal meu mi-a lasat cheile unei masini de aceeasi valoare, dar mult mai puternica decat cea pe care o facusem praf si bani de benzină. Foarte relaxat mi-a spus ca are încredere in mine ca nu voi mai gresi inca o data. 45 de minute am stat in genunchi si am plans pentru ca nu intelegeam cum poate cineva sa aiba atata incredere in mine, dupa ce facusem exact ceea ce imi spusese el sa nu fac.”

Valoarea acestei lectii impreuna cu motivul pentru care este reprezentativa atat pentru Paul Badea Junior, cat si pentru Badsi consta in faptul ca, desi o greseala isi are importanta ei, adevarata importanta se afla in asumarea vinei si in increderea acordata in ideea ca aceasta nu se va mai repeta.

Domnul Paul Badea s-a stins, la 12 Mai, 2013.

Chiar si dupa regretabila despartire de acesta, BADSI continua sa investeasca energie, suflet si resurse materiale in a-si dezvolta si mentine oamenii si serviciile implicate in vanzarea si servisarea marcii Nissan in Romania la un nivel de top.

Prin programale de educare tehnica, BADSI a atins dezvoltarea personala a unor generatii intregi de oameni implicati atat in cadrul sau, dar si in reteaua Nissan din tara. De altfel, primii oameni antrenati in filosofia si tehnica Nissan din Romania au fost angajatii BADSI, iar dintre cei care au inceput atunci, multi inca mai lucreaza in cadrul primului service autorizat Nissan din tara.