Skip to main content
Full 1
Fără programări. Fără cozi interminabile. Fără stres
Full 2
Constatatori cu experiență. Peste 12 000 de dosare rezolvate.
Full 2
Automobil la schimb în perioada reparației.
previous arrow
next arrow

Proces constatare daune RCA și CASCO Generali în 3 pași simpli

Știm că atunci când are loc un accident, stresul este suficient de mare, iar ultimul lucru de care ai nevoie este grija actelor și a întocmirii dosarului de daună. Pentru a nu îngreuna o situație deja complexă, am structurat procesul de constatare daune în 3 pași simpli:

  1. Asistență clienți. Te îndrumăm pas cu pas pe tot parcursul soluționării dosarului de daune. Odată ce ai făcut o programare la unul dintre consilierii BADSI, acesta va fi alături de tine pe tot parcursul procesului.
  2. Soluționare dosar daună. Am realizat peste 12.000 de constatări și am reparat tot atâtea autovehicule. Experiența și promptitudinea noastră sunt esențiale: te vom informa exact de ce acte sunt necesare, de stadiul reparației, fără timp pierdut și drumuri inutile. În plus, avem decontare directă a reparațiilor de către asigurator.
  3. Oferire autovehicul la schimb. Îți punem la dispoziție o flotă modernă de autoturisme din care poți alege autovehiculul dorit pe perioada reparației.

De ce să colaborezi cu noi?

  • Asistență de la A la Z pentru constatarea daunelor auto din partea personalului nostru autorizat ASF.
  • Întocmire rapidă dosar de daune.
  • Autoturism la schimb pe perioada reparației;
  • Raportare stadiu reparație;
  • Predare autovehicul reparat;
  • Îți putem oferi, la cerere, TRACTARE de la locul accidentului;
  • Colaborăm cu toate societățile de asigurări RCA, iar reparațiile se decontează direct de către asigurator conform legii în vigoare.
  • Tarife exacte;
  • Materiale de calitate 3M, vopsea STANDOX;
  • Profesioniști dedicați cu peste 20 de ani de experiență.

Daune și RCA. Tot ce trebuie să știi.

Care sunt cadrele legale care stau la baza instrumentării dosarelor de daune deschise în baza unei polițe RCA?

Asigurarea de Răspundere Civilă Auto (RCA) este un contract încheiat între proprietarul unui vehicul, persoană fizică sau juridică și o companie de asigurări autorizată. În baza acestui contract, compania care a emis poliţa de asigurare RCA plătește despăgubiri terţelor persoane păgubite în urma unui accident provocat de vehiculul pentru care s-a încheiat poliţa, pentru daunele materiale și/sau decesul ori vătămările corporale, inclusiv daunele morale, suferite în acel accident.

Asigurarea RCA acoperă daunele provocate de un accident produs prin intermediul unui vehicul asigurat RCA, către o parte terță.

În cazul unui accident fără vătămări corporale și/sau deces, există două posibilități de gestionare a evenimentului:

  • completarea de către persoanele implicate în accident a formularului de constatare amiabilă sau
  • prezentarea la Brigada Rutieră pe raza căreia s-a produs accidentul minor în termen de maxim 24 de ore de la producerea accidentului.

Dacă aţi fost păgubit în urma unui accident produs de un vehicul asigurat, trebuie să vă adresaţi asiguratorului care a emis polița de asigurare pentru vehiculul care a produs dauna. În cazul în care dauna a fost produsă de asigurat, acesta trebuie să-și înștiințeze asiguratorul propriu și să urmeze indicațiile acestuia. Pentru deschiderea dosarului de daună vă puteţi adresa oricărei unităţi teritoriale a asiguratorului respectiv, indiferent de unitatea care a emis poliţa.

În cazul accidentelor soldate cu vătămări corporale şi/sau deces, apelaţi imediat serviciul de urgenţă 112 şi nu modificaţi poziţia vehiculelor! Ulterior efectuării cercetărilor de către autorităţile abilitate puteţi solicita sprijinul asiguratorului RCA al persoanei vinovate, în vederea recuperării prejudiciilor produse.

În conformitate cu prevederile art. 6 alin. (8) din Legea nr. 132/2017, persoana prejudiciată are dreptul de a se adresa pentru efectuarea reparației oricărei unitați reparatoare auto, fără nicio restricție sau constrângere din partea asiguratorului RCA sau a unității reparatoare auto, care ar putea să îi influențeze opțiunea (Norma ASF 20/2017 Art 19. pct. K).

Ce acte sunt necesare pentru întocmirea unui dosar de daune RCA?

În cazul accidentelor survenite pe teritoriul României în care au fost implicate două vehicule și din care au rezultat numai pagube materiale:

  • Formularul de „Constatare amiabilă de accident” completat corespunzător sau procesul-verbal de constatare a contravenţiei și autorizația de reparație (eliberate de poliţie), în original;
  • În cazul accidentelor în care au fost implicate mai mult de două vehicule – procesul-verbal de constatare a contravenţiei și autorizația de reparație (eliberate de poliţie), în original;
  • În cazul accidentelor soldate cu vătămări corporale – documentul tip „Anexa 2” (eliberat de poliţie) și autorizaţia de reparaţie, în original;
  • Asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto – RCA a vehiculului condus de șoferul vinovat de producerea accidentului, în copie;
  • Permisul de conducere al conducătorului vehiculului pentru care se deschide dosarul de daună, în original și în copie;
  • Certificatul de înmatriculare al vehiculului pentru care se deschide dosarul de daună, în original și în copie;
  • Cartea de identitate a vehiculului pentru care se deschide dosarul de daună, în original și în copie, dacă este solicitată. În cazul în care vehiculul pentru care se deschide dosarul de daună aparţine unei persoane juridice (inclusiv societăţi de leasing) este necesar să aveţi o împuternicire/înștiinţare din partea proprietarului vehiculului.
  • Procesul-verbal de constatare a pagubelor se întocmește în două exemplare și se semnează de toate persoanele care iau parte la întocmirea acestuia. Eventualele obiecţii ale părţilor cu privire la prejudiciile constatate, precum și la soluţiile tehnice stabilite împreună cu unitatea reparatoare vor fi menţionate în procesul-verbal de constatare sau într-o anexă la acesta.

Ce spun cei care ne-au ales

Servicii rapide și de calitate. Personal atent. Problema rezolvată.

Silviu Marin

Merg de aproape 10 ani la Badsi și rămân client fidel!

Alexandru Bordea

Amabilitate și profesionalism, oameni de caracter.

Petre Șerban

Îmi place aici că întodeauna oamenii sunt profesioniști, nu întârzie, te ajută cu o părere și poți găsi un sfat profesionist legat de problema pe care o ai.

Răzvan Cristea

Solicită o întrevedere cu un consultant

Completează formularul de mai jos şi unul dintre colegii noștri te va contacta în curând pentru a îţi transmite toate
informaţiile suplimentare de care ai nevoie.